Wat te doen in 1 uur in Lissabon?

Wat te doen in 1 uur in Lissabon?

09.02.2022

2 min. lezen

Deel verder

Een kleurrijke tussenstop: wanneer je op zakenreis bent, kun je profiteren van een kort bezoek aan Lissabon voordat je je vliegtuig neemt op Humberto Delgado of terugkeert naar je hotel. Gids voor must-see plekken, specialiteiten en winkelideeën.

Met de tram door het historische stadscentrum

Een rit met de beroemde tram 28 van Lissabon biedt je de kans om de meeste historische bezienswaardigheden van de stad te ontdekken. Hij vertrekt vanaf de Cathédral Sé Patriarcal, langs het Sao Vicente de Fora-klooster, de wijk Alfama en het kasteel van San Jorge, naar de top van de Chiado-heuvel waar je kunt genieten van een prachtig uitzicht over de stad.

Als je hoog wilt komen, bieden de uitkijkpunten Graça en Sao Pedro de Alcantara een panoramisch uitzicht van 360 graden over de hele stad. De Belvederes van Lissabon bevinden zich hoog boven de stad, ver weg van de soms te levendige sfeer, waar je gegarandeerd een uur ontspanning kunt genieten.

Gun jezelf een pauze met zoetigheden die je toevallig op straat vindt

De Portugese hoofdstad zit vol met geweldige gastronomische rijkdommen. Het wordt sterk aanbevolen om te stoppen en de pasteis de nata te proeven, ongeacht op welk tijdstip je uitje plaatsvindt. Deze met kaneel bestrooide en met room bereide gebakjes zijn een culinaire instelling in Portugal. Elk jaar is er een wedstrijd voor de beste pasteis, en de Pastelaria Aloma, op korte afstand van Mercado de Campo de Ourique, komt herhaaldelijk als winnaar uit de bus.

Het beste souvenir vinden dat typisch is voor Lissabon

Hoe kun je je dierbaren verrassen met een unieke winkeltrip om een authentiek en typisch product uit de hoofdstad te krijgen? Een topbestemming: Conserveira de Lisboa, sinds 1930 op slechts twee blokken van Praça del Comercio. Deze legendarische winkel, gespecialiseerd in ingeblikte vis met kleurrijke verpakkingen, heeft oorlogen en de invasie van supermarkten overleefd dankzij zijn avant-gardistische, eigenzinnige marketingstrategie: het heeft zijn eigen merken gecreëerd, en de kwaliteit van zijn producten heeft ze een must gemaakt voor elke Lissabonse fijnproever.

Terug naar artikelen

ONTDEK ONZE ANDERE ARTIKELEN