Nieuwe manieren voor innovatie in de industrie voor klantwaarde ontdekken

Mei 2021
De klantervaring verbeteren door veranderende houdingen
De verwachtingen van klanten zijn het afgelopen jaar exponentieel gestegen, deels gedreven door de veranderingen in levensstijl als gevolg van de pandemie en de daaropvolgende lockdowns. Voor de verzekeringssector verwachten klanten nu hetzelfde niveau van gepersonaliseerde ervaring en service als ze zouden krijgen van een online retailer of mediastreamingbedrijf.
Door samen te werken met verzekeraars en hun klanten na een ongeval, hebben autoverhuurbedrijven het voortouw genomen in het transformeren van waarde voor klanten door een reeks mobiliteitsoplossingen aan te bieden die kunnen worden gepersonaliseerd om aan individuele omstandigheden te voldoen.
Voor klanten die bijvoorbeeld geen vervangend voertuig hebben als onderdeel van hun verzekeringspolis, is kredietverhuur een manier om de mobiliteit na een ongeval te verbeteren – waardoor een automobilist op de weg blijft en hun bedrijf zonder lange stilstand doorgaat. Echter, met de toegenomen verwachtingen van klanten en de implementatie van geplande whiplash-hervormingen in het vooruitzicht, moeten verzekeraars zeker zijn van een goede relatie tussen henzelf en de kredietverhuurbedrijven.
Voor autoverhuurders zoals Europcar helpt de samenwerking met kredietverhuurbedrijven om klanten snel van het benodigde voertuig te voorzien – inclusief elektrische en specialistische voertuigen – om die relatie te transformeren. Het gebruik van technologie om voertuigen correct te volgen en huurperiodes tot een minimum te beperken, biedt meer transparantie voor de verzekeraar en verbetert de klantervaring.
Rijpatronen zijn ook veranderd als gevolg van de pandemie, waarbij het traditionele spitsuur is afgevlakt omdat mensen blijven thuiswerken. Dit betekent dat het nu nog belangrijker is dat bestuurders snel toegang hebben tot voertuigen buiten kantooruren en de flexibiliteit hebben om een vervangend voertuig langs de weg op te halen, iets wat Europcar biedt via zijn ‘On Demand’-oplossing.
Klanten zijn niet langer tevreden met een ‘one-size-fits-all’-oplossing en dat zet druk op de verzekeringssector om wendbaar te blijven en meer gepersonaliseerde mobiliteitsoplossingen te bieden. Een sterke samenwerking met een autoverhuurder die flexibel is en snel en efficiënt aan de vraag kan voldoen, speelt een cruciale rol in het waarborgen van een soepele klantreis. Het helpt ook om verzekeraars voor te blijven op de concurrentie!
James Roberts, Business Development Director – Insurance
Europcar Mobility Group UK