Hoe Europcar en Cogent Hire kredietverhuur vernieuwen

Hoe Europcar en Cogent Hire kredietverhuur vernieuwen

21.12.2021

5 min. lezen

Deel verder

30-04-2021

Hier bij Cogent zijn we altijd duidelijk dat we een samenwerkend autoverhuurbedrijf zijn. Een bedrijf dat naast u, met u en voor u staat – of u nu een verzekeraar, een polishouder of iemand bent die een verkeersongeval heeft gehad.

Maar we werken niet alleen samen met onze klanten. Het is niet een kwestie van u en ons tegen de wereld. Want er zijn bedrijven die nieuwe wegen inslaan in hun industrieën en sectoren. Die de oude manieren van werken uitdagen en nieuwere, effectievere methoden vinden die nieuwe technologieën en nieuwe manieren van denken introduceren.

Bedrijven die onze visie delen voor een meer samenwerkende autoverhuursector met minder wrijving en wantrouwen. Bedrijven die dingen kunnen doen die wij niet kunnen. Bedrijven waarmee we willen samenwerken.

In de komende weken zullen we de expertise uitleggen die in elk aspect van onze toeleveringsketen zit. Van de AI-gestuurde Heads Up anti-fraudesoftware die we hebben helpen lanceren, via de deskundige reparateurs die we vertrouwen om voertuigen weer op de weg te krijgen, tot de ADR-experts bij Claimspace die ons helpen geschillen op te lossen zonder dat de rechtbanken nodig zijn.

Maar eerst willen we u misschien wel onze meest bekende partner voorstellen. Europcar.

“We delen een visie” – waarom Cogent Hire ervoor koos om samen te werken met Europcar

We delen een visie.”

Dat is waarom Cogent Hire MD Kirsty McKno wilde samenwerken met Europcar.

We zeggen niet alleen dat we samenwerken en gaan dan terug naar het stellen van onze respectieve bedrijven op de eerste plaats. Europcar en Cogent delen beide een visie voor een meer samenwerkende manier van werken die klanten op de eerste plaats zetZe waren onze allereerste partners, en dat komt allemaal omdat we dezelfde visie en waarden delen.”

Als autoverhuurbedrijf moet Cogent Hire bestuurders weer op de weg krijgen door hen huurvoertuigen op krediet te geven. En de eenvoudigste, meest wrijvingsloze manier om dat te doen was om samen te werken met een bedrijf dat al een bestaande vloot en de infrastructuur had om voertuigen te leveren wanneer en waar ze nodig zijn.

James Roberts, Europcar’s directeur bedrijfsontwikkeling legt uit:

Cogent Hire heeft grote plannen en een duidelijke strategie. En net als Europcar erkent Cogent Hire zijn sterke punten. In plaats van zijn eigen vloot aan te schaffen, vertrouwt Cogent op onze ervaring om aan zijn voertuigverhuurbehoeften te voldoen. We zijn enthousiast om deel uit te maken van Cogent Hire’s reis. En zijn succes.”

Net als het leiderschapsteam van Cogent kennen James en het Europcar-team hun weg in de autoverhuurindustrie. En net als wij weten ze dat wrijving de grootste uitdaging is waar we allemaal voor staan. We besloten samen te werken met het team van James omdat ze precies wisten hoe belangrijk een wrijvingsloze, naadloze en transparante service is voor al onze klanten:

[Europcar heeft] al meer dan 20 jaar met verschillende autoverhuurbedrijven gewerkt. We begrijpen hoe belangrijk het is om het juiste voertuig op de juiste plaats op het juiste moment te leveren en ervoor te zorgen dat het verhuurproces zo naadloos mogelijk verloopt voor klanten.

We waren erg enthousiast om samen te werken met Cogent Hire omdat we onder de indruk waren van hun visie om dingen anders te doen, niet alleen voor hun klanten maar ook voor de verzekeraar, door een transparante en samenwerkende benadering bij het verwerken van claims.

Samenwerkend. Naadloos. Transparant. U zult die woorden die James gebruikt overal op de Cogent Hire-website zien, overal in onze brochures. U zult ze horen wanneer u met ons spreekt. Want dat zijn onze kernwaarden. En het feit dat Europcar die waarden deelt, maakte hen de duidelijke en voor de hand liggende keuze als onze eerste belangrijke strategische partner.

Gedeelde waarden vormen de basis van onze relatie, en ze zijn de reden waarom onze partners zo enthousiast zijn om met ons samen te werken. Maar we zijn ook enthousiast om met hen samen te werken, omdat ze ook onze aanpak delen. Mensen plus technologie – een manier om onze teams de tools te geven die ze nodig hebben om betere beslissingen te nemen en u een betere service te bieden. Het is een aanpak die Europcar ook gebruikt, zoals James uitlegt:

[Verbonden technologie] is zo’n enorm en spannend ontwikkelingsgebied voor alle delen van de automobielsector.

Bij Europcar zullen we de eerste grote aanbieder zijn die verbonden autotechnologie op grote schaal adopteert terwijl we ons ‘Connected Vehicles’-programma uitrollen over onze hele vloot van auto’s en bestelwagens in de komende maanden.

[Connected Vehicles] zal cruciale voordelen voor vlootbeheer opleveren voor onze eigen operatie en dus voor onze klanten, waaronder minder voertuiguitvaltijd door een proactievere benadering van onderhouds- en reparatiewerkzaamheden; nauwkeurigere brandstofmeterstanden aan het begin en einde van elke huur en efficiëntere inzamelingsprocessen.”

Betere technologie en hoogopgeleide teams stellen Europcar in staat om wat zij een ‘het in één keer goed doen’-filosofie noemen te hebben. Het is deze filosofie, deze toewijding aan het vinden van betere manieren van werken die hen zo’n natuurlijke partner voor Cogent Hire maakt.

En zoals u zult ontdekken in onze volgende blog, sluit dat goed aan bij hoe we het triagegedeelte van onze toeleveringsketen benaderen met de unieke First Call Resolution-technologie van Coplus.

Terug naar artikelen

ONTDEK ONZE ANDERE ARTIKELEN